UW EIGEN LUCHTBALLON?


Een ballon voorzien van publiciteit is een zeer opvallend en spraakmakend reclamemedium. Canadees onderzoek toont aan dat de merkherinnering van luchtballonreclame circa 90% bedraagt in verhouding tot 35% van outdoor billboards.

Ook is de impact van ballonreclame vele malen hoger dan reguliere buitenreclame. Vele kijkers op de grond maken veel foto’s van de ballon en daarmee de reclame die erop staat, die worden gedeeld op sociale media. Een luchtballon is dan ook steeds een gespreksonderwerp.


Er is al veel onderzoek uitgevoerd naar de respons op reclame op heteluchtballonnen in vergelijking tot conventionele reclamemedia. Hieronder enkele uitkomsten:

  • van de ondervraagden in het onderzoek gaf 98% aan dat de heteluchtballon hun directe aandacht trok. Ter vergelijking: 66% merkte billboards op, tegen 58% "transit" reclame zoals op stadsbussen of trams.
  • de heteluchtballon leidt tot opwinding: 90% van de ondervraagden in het onderzoek reageert op een ballon en bespreekt het met zijn/haar gesprekspartner, 30% zou dat doen bij billboards, 22% bij "transit" reclame.
  • 75% van de ondervraagden namen de ballonnen waar vanuit hun auto. De ballonnen die over de voorsteden, kantoren en de industriezones voeren, waren verantwoordelijk voor 50% van de gemaakte indrukken. 25% van de ondervraagden waren mensen die zich op dat moment bezighielden met recreatieve activiteiten.
  • Hoewel kinderen niet werden onderzocht, werd opgemerkt dat zij enthousiast reageerden op het zien van een ballon.
  • Bij een gemiddelde stad met een bevolking van 150.000 inwoners wordt een ballon door meer dan 30.000 mensen gezien (20%). Bij een grotere stad of een evenement stijgt dit percentage.
  • Een cost per thousand onderzoek van de Britse Gibbons Group wijst uit dat de kosten per waarneming van een heteluchtballon vele malen lager zijn dan van conventionele media. Uit het rapport blijkt dat de publiciteit die een heteluchtballon genereert gemiddeld 7x de investeringskosten terugverdiend.


De kosten voor het exploiteren van een heteluchtballon begint bij ongeveer € 30.000,00. Het voordeel van adverteren op een heteluchtballon ten opzichte van andere reclame vormen is dat een heteluchtballon een eenmalige inverstering voor een lange tijd is waarbij er geen terugkomende kosten zijn! Een heteluchtballon gaat gemiddeld, afhankelijk van hoeveel er mee gevaren wordt, 5-7 jaar mee.


Ben je op zoek naar een manier om uw merk of bedrijf een boost aan visibiliteit te geven? Herkballont kan je hier zeker bij helpen!


Een luchtballon is een sterk reclamemedium met een positief imago, een brede doelgroep aansprekend én met een blijvende impact.

Mensen ervaren luchtballonreclame niet als een storende of intrusieve vorm van reclame, integendeel, men komt naar buiten, kijkt omhoog, spreekt over en neemt foto’s van uw merk. Zowel jong als oud voelen verwondering bij het zien van een overvarende luchtballon.


Dat ballonreclame een sterke impact heeft is duidelijk wanneer mensen na enkele maanden zich nog steeds herinneren welke ballon over hun tuin vloog.


Bovendien kan jouw eigen luchtballon ook gebruikt worden om passagiersvaarten mee te organiseren. Laat uw klanten, relaties, werknemers meevaren met jouw bedrijfsballon om hen op een unieke manier in contact te brengen.


Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek. Graag bekijken wij samen met jou naar de mogelijkheden en bieden we een offerte op maat aan.